Pred časom vstúpila do našich životov závažná legislatívna zmena v podobe GDPR. Týka sa ochrany osobných údajov.
- Predpokladám, že nebude možné beztrestne obťažovať ľudí a ponúkať telefonickou formou výrobky a služby.
- Nebude to možné, ak sme nedali možnosť prevádzkovateľovi telefónnych služieb zverejniť telefónne číslo.
Pri kúpe paušálu si spravidla neuvedomujeme celý dosah podpisovanej zmluvy. Spravidla nám ju ani nedávajú v papierovej forme, ale elektronicky ju rýchlo podpisujeme a príde nám domov na email. Ruku na srdce- nečítame ju. Nečítali by sme ju ale ani v písomnej forme. Je zbytočne rozsiahla a písaná malým písmom.
Ak si prečítame niečo, tak sú to zmluvné pokuty a možnosti odstúpenia od zmluvy. Nevšímame si ale, či sme nedali súhlas aj na zverejnenie telefónneho čísla.
Ak áno, potom sa asi nemôžeme čudovať, že ho pozná ktokoľvek. Ak sme ale daný súhlas nedali, situácia je zrejme z právneho hľadiska odlišná a máme právo sa dožadovať informácie o zdroji odkiaľ nastal únik telefónneho čísla a zároveň volajúceho dôrazne žiadať o jeho odstránenie zo svojho adresára.
Toto všetko je ale na dlhé lakte. Ak nie ste milovníkmi súdnych sporov a ak vás to až natoľko neobťažuje, potom stačí :
- Odmietnuť hovor na začiatku
- Vyhovoriť sa na to, že práve šoférujete
- Od začiatku tvrdiť, že všetky výrobky a služby už máte zakúpené
Jednu z týchto metód vždy využívam. Podľa mojej momentálnej nálady a zaneprázdnenosti.
Našťastie tých telefonátov nie je toľko, aby som to musela riešiť inak.
Na druhej strane si vždy aj pomyslím, že všetci sa potrebujeme čímsi živiť a zarábať peniaze. Tí operátori, ktorí nám volajú sú predsa tiež ľudia ako my. Sú to iba predajcovia. Oni za nič nemôžu. Problém je mimo ich dosahu a žiaľ aj mnohokrát mimo nášho dosahu. Žiaden zákon to úplne nezmení. Všetko je to v ľuďoch. Teda aj v nás samotných.