Prešlo Kim „jej“ Kimono?

Dostalo sa k vám, že jedna zo sestier, ktoré kraľujú sociálnym sieťam mala v pláne založiť značku spodnej bielizne s názvom Kimono? Čo to vypovedá o našej spoločnosti? Ako sa k tomu postavili ľudia, pre ktorých je kimono kultúrne dedičstvo? kimono, ženy, príroda.jpg
 
Nie je to po prvý krát, čo vo svete módy taká situácia nastala. Už viackrát sa prevalili škandály, ktoré ukázali pravdu, kde veľké značky skutočne berú svoje nápady. Najhoršie je, že často ide o chudobné krajiny, ktoré z miliónového zisku neuvidia ani halier. Mnohých ľudí, tento krok pobúril a berú to ako zneúctenie japonskej kultúry.
 
Kim sa vyjadrila, že je to projekt, ktorý pripravuje viac ako rok a téma sťahujúceho spodného prádla je jej vášňou už viac ako 15 rokov. Značka sľubuje, že ide o tvarujúcu bielizeň a sľubuje kvalitu. Ale nevyhla sa ani nesúhlasu zo strany Japoncov. Kimono je ich národný slávnostný odev. Argumentujú aj tým, že jej kimono, nemá s pôvodným nič spoločné. Niektorí ľudia majú problém aj s tým, že sa  pojem kimono bude spájať s Kim. Každopádne celá situácia vyvolala vo svete rôzne reakcie, pravdupovediac viac negatívne než pozitívne.módna prehliadka, ženy, mólo.jpg
 
Otázkou je, či by sa jej podarilo zapísať kimono pod svojím menom. O túto vec sa snažilo pár spoločností a neprešlo im to. Pravdou je, že Kim sa nepokúšala zapísať si slovo kimono, ale jeho upravenú verziu a spojenie s inými slovami. Je vôbec správne, aby sa tento výraz spájal so spodnou bielizňou, keď s ňou nemá nič spoločné? Ani strih, látku a ani dizajn.
 
Nakoniec sa  Kim rozhodla aj pre tlak zo strany verejnosti značku premenovať pod názvom Skims Solution wear. Na svojich sociálnych sieťach napísala, že ju k tomu inšpirovali jej fanúšikovia.
 
Možno sa musíme ako spoločnosť viac zamyslieť nad tým, kam až sa dá zájsť v rámci osobného vlastníctva. Aj keď ide len o vlastnenie slova ako značky.